zaterdag 21 september 2013

ArtEZ AKI jaar 1 (deel 2)

Performance Art, Werkweek: Jherominus Bosch, Tuin der lusten. Neem een geluid wat te zien is op het drie-luik schilderij en maak vervolgens een sculptuur dat dat geluid maakt. Op het rechter paneel, de hel, schaatst een vogeltje op het ijs. Dit ijs lijkt meer op koud ijzer en zo begon ik mijn werk. Een draaiende schijf met ijzeren platen die zich laat bekrassen door ijzeren vingers, staal op staal zal mijn geluid zijn. De hel is meegenomen, ik hang op de kop en gezien ik zelf flink dun ben dikt het alleen maar aan. De persoon rechts symboliseert een vogel, de slavendrijvers in de hel geschilderd door Bosch. Hij zou mij slaan met de stok zodra ik stop met het draaien van het vreselijke geluid. 
(ijzer, hout, koper, mijzelf, een lang dun persoon met lange dunne benen)


Design: Een object zoals een lamp, stoel, bank etc in combinatie met het idee "groeien". Ik heb een lamp gemaakt met het idee dat zodra een peertje het niet meer doet je op de golvende plaat met enkele gaten een peertje kan gooien. Doe dit goed genoeg en het peertje zal branden, gooi verkeerd je gooit je peertje kapot. Het groei-proces zit hem hier meer in de destructieve kant. Levensgevaarlijk en geweldig om te maken.
(hout, ijzer, stroomdraden, touw, wieltjes waar het rubber vanaf is gehaald, peertjes)


Excursie Madrid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten