zaterdag 21 september 2013

ArtEZ AKI jaar 1 (deel 1)


Er zijn weinig foto's van mijn eerste jaar, maar om een indruk te geven wat er gaande was:

Opdracht Sculptuur: "Een roze vlak van 1.5 meter x 1.5 meter met daarvoor "iets" dat beweegt" 
Op het bordje was vast gelast is aan het vierkante vlak staat: "DIT IS ROZE"

Het stalen gewicht, peervormig, hangt dreigend naast de 3 grote glazen peren. De beweging speelt zich af in gedachten bij het zien van dit beeld.
(staal, wol, glas)

 Opdracht Schilderen: Voorafgaande maakte ik de opdracht om vier tekeningen te maken van kamers. Mijn eigen kamer, die van mijn vader, opa & oma en een kamer naar keuze. Vervolgens was het de bedoeling om een kamer te kiezen en deze te gaan schilderen op 4 aan elkaar geplakte A3-formaat vellen papier. 

Dit werk heb ik toen de tijd aangepakt met een klein kwastje, ervaarde hoe constantiteit in een werk zeer positieve uitkomsten heeft. Altijd nog gebruik maken van personelijke metaforen.
(Acryl op papier)


Opdracht Design: Maak een boekje. Dit staat mij nog bij, een boekje waarmee je in Spanje nog verder kon gaan met de opdracht. De lerares voor dit vak vroeg of ik voor een keer zoveel moeite in de opdracht wilde steken zoals ik dat bij schilderen en sculptuur deed. Prima. 

Gelast boekje, gemaakt door een onderzoeker die verzonnen is. De zoektocht naar Sinterklaas door iemand van 40+, hem is nooit verteld dat Sinterklaas niet bestaat. De verzonnen persoon is naief, iet wat autistisch en maakt het verhaal vermakelijk. Uiteindelijk stopt het verhaal als hij sterft in een vliegtuig ongeluk. Vandaar de brandplekken.
(ijzer, inkt, koffie, papier, potlood)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten