zaterdag 21 september 2013

ArtEZ AKI jaar 2 (deel 1)

Ik kies voor de richting schilderen, hoewel sculptuur altijd nog een grote liefde is. Mijn rug kan dit niet aan, vandaar schilderen.

Serie - Kleintjes
Ik begin mijn jaar met het kleinste kwastje en begin te mieren-neuken op doek. Maar al mijn leerkrachten wijzen op twee kleinere werkjes die ik had gemaakt uit frustratie in de vakantie. In gedachten staat het vast "schilderen moet precies!" en dat zal gebroken worden. De "kleintjes" worden geproduceerd, 2 maanden lang nadat een leerkracht boos was geworden. Doordat deze leerkracht boos was geworden wist ik dat ik deze totaal andere manier van werken aan moest gaan. Veel frustraties kwamen kijken.
(papier, karton, waterverf, acryl, zout)


Onderzoek - Ondiep Water
De losse manier van werken, die moest verder zijn weg vinden. Ikzelf begreep nog niet waarom het nou werkte, of werkte het uberhaubt wel? Het onderzoek naar deze losse manier gaat verder en het is tijd om een gigantisch "kleintje" te maken. 
5m x 1.40m (acryl op doek)


Oneens met sculptuur - Schedel
Het stoorde mij dat ik vaak troep zag bij de afdeling sculptuur, toen ik ging vragen waarom de mensen er niet wat duurder materiaal gebruikten was het antwoord dat dat te duur was. Dit was zo raar in de oren dat ik dit sculptuur ging maken, geheel gratis en toch met duurzame materialen. Een goede bezigheid om naast het schilderen te doen.
(ijzer, hout, klei, jutten, magneten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten